What's new?
Od 17.11 nie planuje notek! Bo to mi po prostu nie wychodzi.

Od 29.10.2014 zaczynam wykonywać wybrane zamówienia.

Szablon widnieje od 28.04.2016. Wykorzystane instrukcje zostały umieszczone w podstronie Credits.

Szablon powinien działać we wszystkich przeglądarkach (działa najlepiej w Google Chrome oraz Operze, z Mozillą Firefox i Safari będę niedługo walczyć) i w większości rozdzielczości (sprawdzałam to kilka razy).

Recomend
Brak znanych mi imprez. :(

#4. Katarzyna Puzyńska - Więcej czerwieni

Tytuł: Więcej czerwieni
Autor: Katarzyna Puzyńska
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Liczba stron: 559
Książka z serii: Lipowo

Z okładki:

W Lipowie lato w pełni. Na polach rozpoczynają się żniwa, a w sadach dojrzewają jabłka. Młodszy aspirant Daniel Podgórski czuje, że znalazł się w najlepszym momencie swojego życia. Tymczasem w okolicach sennego zazwyczaj Lipowa zostają zabite dwie młode kobiety. Sprawca okaleczył brutalnie ich ciała. Policja kryminalna z Brodnicy podejrzewa, że oba zabójstwa mogą być dziełem seryjnego mordercy. Podgórski dołącza do ekipy śledczej prowadzonej przez kontrowersyjną komisarz Klementynę Kopp. Policja stara się znaleźć punkty wspólne pomiędzy obiema ofiarami i stworzyć profil zabójcy. Brak postępów w śledztwie zbiega się z kłopotami w życiu prywatnym policjanta.


Drugi tom przygód policjantów z Lipowa, gdzie Katarzyna Puzyńska przenosi nas znowu do tej malowniczej wsi, tym razem w letnie upalne dni. W Lipowie i okolicy dochodzi do dwóch morderstw młodych kobiet, przez co młody aspirant Daniel Podgórski po raz kolejny łączy siły z komisarz kryminalną Klementyną Kopp. Takie informacje udaje nam się zauważyć już po przeczytaniu opisu z tylnej okładki książki.

Co tym razem sprawiło, że sięgnęłam po ten tytuł? Przede wszystkim spodobała mi się pierwsza część, której recenzję możecie przeczytać tutaj. Już w trakcie czytania Motylka postanowiłam zakupić całą sagę, bo po co się rozdrabniać? I tak oto w moje ręce trafiło Więcej czerwieni.

Książka utrzymana jest w tym samym klimacie co poprzedni twór Katarzyny Puzyńskiej. Humor przeplata się z grozą, a zagadka złoczyńcy tym razem sięga nieco bliższej przeszłości. Po raz kolejny mamy tutaj podział na rozdziały, których akcja dzieje się w teraźniejszości oraz rozdziały, których akcja dzieje się kilka lat wcześniej. Te drugie można odróżnić nie tylko dzięki informacji na początku rozdziału, ale także dzięki kursywie, którą zostały one zapisane.

W poprzednim tomie mieliśmy zimę, śnieg po kolona i mróz. Tym razem przenosimy się do gorącego Lipowa i okolicznych wiosek. Kolejne zbrodnie intrygują coraz bardziej, a młodszy aspirant Daniel Podgórski łącząc siły z komisarz kryminalną Klementyną Kopp stara się rozgryźć morderce czy też morderców. Każde morderstwo wygląda nieco inaczej, przez co zespół zajmujący się rozwiązaniem sprawy ma nie lada wyzwanie.

Katarzyna Puzyńska pokazała, że potrafi utrzymać klimat z przedniej historii, a nawet śmiem stwierdzić, że go przebiła. Książka łączy w sobie to co czytelnik lubi najbardziej. Zagadkową zbrodnie, grozę, humor i świetny, kryminalny klimat.

Jedynej rzeczy, której żałuję podczas czytania książki Więcej czerwieni to to, że przeskoczyłam sobie na koniec książki i zadałam sobie ogromny spoiler! Nigdy tego nie róbcie. Ja mam za swoje.

Kto okazał się tym razem moim ulubionym bohaterem? Po raz kolejny stawiam na Klementynę Kopp. To niezwykła postać, która skrywa w sobie własne tajemnice z przed lat i boi się o nich komukolwiek powiedzieć. Ale! Wciąż ma cięty język i genialną ripostę.

Moja ocena książki? 8 / 10

Oczywiście zdecydowanie polecam Więcej czerwieni autorstwa Katarzyny Puzyńskiej. Na pewno się nie zawiedziecie. Szczególnie, jeśli zdążyliście już przeczytać "Motylka" i wiecie czym grozi czytanie książek tej autorki. Pamiętajcie... One WCIĄGAJĄ!

Jeśli chcecie być na bieżąco z tym co obecnie robię i czytam, to zapraszam na mojego insta. ;)

xoxo
kass

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Layout by kass.
With help: subtelpatterns, mruwisko, rinne-tworzy.