What's new?
Od 17.11 nie planuje notek! Bo to mi po prostu nie wychodzi.

Od 29.10.2014 zaczynam wykonywać wybrane zamówienia.

Szablon widnieje od 28.04.2016. Wykorzystane instrukcje zostały umieszczone w podstronie Credits.

Szablon powinien działać we wszystkich przeglądarkach (działa najlepiej w Google Chrome oraz Operze, z Mozillą Firefox i Safari będę niedługo walczyć) i w większości rozdzielczości (sprawdzałam to kilka razy).

Recomend
Brak znanych mi imprez. :(

#2. Katarzyna Puzyńska - Motylek

Tytuł: Motylek
Autor: Katarzyna Puzyńska
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Liczba stron: 608
Książka z serii: Lipowo

Z okładki:

Doskonale skonstruowany kryminał, gęsta atmosfera małej społeczności i zagadki z przeszłości, które nigdy nie miały ujrzeć światła dziennego.
W mroźny zimowy poranek na skraju wsi zostaje znalezione ciało zakonnicy. Początkowo wydaje się, że kobietę potrącił samochód, okazuje się jednak, że ktoś ją zabił i upozorował wypadek. Kilka dni później ginie kolejna osoba. Ofiary nie wydają się  ze sobą w żaden sposób powiązane. Zaczyna się wyścig z czasem. Policja musi odnaleźć morderce, zanim zginą kolejne kobiety.
Śledztwo ujawnia tajemnice mrocznej przeszłości zakonnicy, przy okazji odkrywając też mniejsze lub większe przewiny mieszkańców tylko na pozór sielskiej miejscowości.


Co mnie podkusiło do przeczytania tej książki? No ja się pytam, co?! Hmm... Może to ta promocja w kioskach? Hmmm... Bardzo możliwe, że to właśnie było to.

Ogólnie to do tej pory sięgałam zawsze po książki z kategorii fantastyka. Po kryminały (jeśli dobrze pamiętam) to nigdy nie sięgałam, aż do teraz. Owszem, seriale czy filmy kryminalne zawsze lubiłam oglądać, ale żeby czytać kryminał? Nie... To zdecydowanie nie była moja bajka.

Można więc uznać, że Motylek to pierwszy kryminał, którzy przeczytałam od dechy do dechy z własnej, nie przymuszonej woli. I muszę wam powiedzieć, że... Jestem nią zachwycona. Tak dobrej i wciągającej książki już dawno nie miałam w swoich dłoniach. I jako (czasami) osoba zapobiegliwa, podczas kończenia czytania owej książki, zamówiłam pozostałe 7 części.

Przejdźmy jednak do oceny książki. Jak już pewnie zauważyliście po powyższym fragmencie, to jestem tym kryminałem zauroczona po prostu. Od pierwszych stron książka intryguje i czytając kolejne jej linijki czytelnik chce wręcz coraz więcej.
Za głównych bohaterów możemy uznać:
* Weronikę Nowakowską - świeżą rozwódkę, która przeprowadziła się z wiecznie zabieganej Warszawy do Lipowa, czyli małej wioski
* Daniela Podgórskiego - młodego komendanta policji w Komisariacie Policji w Lipowie
* Klementynę Kopp - panią komisarz kryminalną z Komendy Powiatowej Policji w Brodnicy, która nie wygląda jak typowa osoba w swoim wieku
Pierwsze dwie postaci poznajemy na samym początku książki. Natomiast te ostatnią, mniej więcej w jej połowie. Ale to właśnie postać Klementyny przypadła mi najbardziej do gustu. Trochę to dziwne patrząc na jej wiek (według książki ma 59 lat), ale chyba bardziej zawyrokował tutaj jej wygląd (tatuaże!) oraz charakter.

Ok. Spoko. Ale! Może bym coś więcej napisała na temat książki?
Na początku każdego rozdziału mamy informację, gdzie będzie działa się jego akcja oraz jaki mamy dzień i jaka to pora dnia. Niektóre rozdziały są retrospekcjami, które ukazują nam jak kształtowało się życie naszego zabójcy. Co wydarzyło się w jego życiu, że postępuję teraz tak, a nie inaczej.

A kim jest złoczyńca? Tego Wam nie powiem. Ale pewne jest jedno... Moja dedukcja tutaj strasznie zawiodła. Obstawiałam każdą inną postać, niż tą, którą faktycznie okazał się zabójca na końcu kryminału.

Moja ogólna ocena? 8 / 10

Serdecznie polecam Wam Motylka autorstwa Katarzyny Puzyńskiej. Książka jest niezwykła. Napisana w fajny sposób. Ok. Spoko. Ale! Mega wciąga!

Gdybyście chcieli wiedzieć co obecnie czytam, to zapraszam na mojego insta ;)

xoxo
kass

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Layout by kass.
With help: subtelpatterns, mruwisko, rinne-tworzy.